joi, 12 martie 2015

Ce Ne Dorim în Turism? Aaa și aaaa.... Asia!

     Studii recente ale specialiștilor au relevat niște concluzii care au încins zâmbete și spirite. Vestea nu este despre oamenii pe care îi mulțumește liniștea căminului, ci despre noi, ceilalți, care credem că viața nu este menită să fie trăită într-un singur loc. A celor care călătorim, cât de mult, cât de departe, cât de des putem. Pofta nestăvilită de explorat locuri noi, de reconectat cu altele dragi, de rătăcit fără destinație, are o cauză medicală și vinovat este codul genetic întipărit în ADN-ul personal. Gena DRD4-7R este vinovată de boala numită dragosteapentrucălătorii, fiind în legătură cu un nivel crescut de curiozitate și neașezare.
     Acum, că am identificat cauza bolii și nu trebuie să ne mai simțim vinovați că următorii bani puși la șosetă sunt tot pentru concediu, trebuie precizat că în mecanisul fiziopatologic pot inverveni oricând ofertele CND Turism și în raport cu oferta de vacanță, pacienții devin turiști de mai multe tipologii. E important Ce Ne Dorim in Turism!

     Turistul chinez în Asia- este europeanul care vizitează destinații exotice asiatice, având statut echivalent asiaticilor din Europa. Telefonul în mână, camera de gât, trepiedul în rucsac. Echipamentul cărat în bagaje ocupă teritoriu important, fie că vorbim de DSLR-uri de ultimă generație, fie varianta clasică, pe film. Paparrazzi, make your camera ready! Dacă mâine ar dispărea de pe pământ un loc pe care turiștii din categoria menționată l-au vizitat, nimic nu se pierde, totul se poate recompune pe baza miilor de poze pe care pasionații le-au imortalizat.
     Că vorbim de Taj Mahal cu ocazia unei vacanțe speciale, de Thailanda, de lagune idilice și peisaje exotice, de vile cu pardoseală din sticlă, care să-ți ofere oceanul la picioare sau insule nelocuite, nici un detaliu al experineței asiatice nu este iertat de blitzul turistului chinez," angajat al posteriorității".

     Turistul deux piece
     Știe ce își dorește în materie de turism și profită de oferte de vacanță, permițându-și experiențe culturale de care se bucură din costumul său de baie, alcătuit din șlapi și buzunarul secret plin cu bani: scufundări, excursii culturale la temple, restaurante tematice, hoteluri exclusiviste, sejururi pe insule nelocuite. Exponent al tipologiei oamenilor perfecționiști, turistul deux piece nu-și permite să se bucure de tot ce-și oferă. Nu interacționează mai mult decât este necesar, nu iese din anumite limite autoimpuse,  Afișează o mulțumire glaciară că și-a mai bifat un obiectiv (turistic) și atât. Insulele Maldive,cu ape turcoaz și plaje sălbatice sau cu nisip alb sau, din contră, urbe futuriste, preocupate de tehnologie și inovație- Seul, Beinjing, Shanghai, Singapore.

Sursa

        Turistul știe tot vs turistul explorator: Primul se documentează serios înaintea vreunei expediții și în timpul desfășurării sacesteia, este pragmatic, neobosit în a bifa toate recomandările agențiilor de turism (de exemplu, CND Turism). Este dotat cu hărți, scheme, programe de vizitare și analgezice pentru durerile de spate, spre deosebire de turistul explorator, care renunță la prejudecăți și se lasă purtat, în zonele care îi oferă siguranță, spre locuri mai puțin comerciale și exploatate din punct de vedere turistic. Are un spirit ager, mereu curios și plin de întrebări, dar nu este recomandat să i te alături- nu știi niciodată care e finalitatea traseului ales.

     Turistul low budget
- își dorește vacanțe pline, la bani puțini. E interesat de oferte de circuite. se documentează foarte atent înainte de a-și planifica excursia, împachetează într-o singură experiență tot bagajul cultural care i se oferă. E tipul relaxat, se bucură de tot ce i se oferă (deși a adunat cu greu banii de concediu), este exaltat în fața tuturor nimicurilor și este contagios cu entuziasmul său.

     Turistul munțoman- Nu a luat la pas prea multe trasee carpatice, nu-și cunoaște limitele fizice, mai ales pe cele psihice, dar visează la ascensiunea pe Everest, la granița dintre Nepal și Tibet. Și trece direct la fapte, cu șerpași și oxigen suplimentar, că doar nu există un Alex Găvan în fiecare dintre noi. Selfie-ul de la 8848 de metri e neprețuit!

     Turistul povestitor- Fie că îl întâlnești în Rusia, India sau Filipine, fie că face turism în Asia sau că se deplasează acolo în alte interese, ferește-te de el. Trecut de prima tinerețe, solitar, dar dornic de interacțiune, e posibil să te facă să-ți ratezi vacanța specială pe alt continent tocmai pentru că lui nu-i tace gura. Pierzi, astfel, toată autenticitatea momentului pentru că trebuie să-ți racordezi atenția spre povestioarele din tinerețe ale interlocutorului.
Sursa

     Turistul "îmi iau jucăriile și plec"- își programează călătoriile după dezamăgirile din viața personală. Tăcut, introvertit, îl întâlnești poate în India, destinație pe care o alege pentru a conștientiza, prin constrast, paharul plin lăsat acasă.


     Turistul voluntar
- profită de o problemă a lumii, pentru care își dorește o soluționare mai bună și călătorește luându-și din ideile sale doza de satisfacție sufletească. E tânăr, descurcăreț, nu poate sta locului, e isteț și, deși nu dispune de un buget generos, asta nu îl împiedică să guste cultura asiatică și farmecul locului. Raliul din Mongolia îi sună a pretext bun pentru explorări transcontinentale.

     Cine sunt eu? Dar tu?
     Cu siguranță ies pozitivă la testarea genei DRD4-7R și mi-e perfect așa. Nu sunt o povestitoare, sunt o călătoare tăcută, care absoarbe frumusețile lumii pentru sine. Călătoresc mai mereu low-budget, fac voluntariat, nu am ajuns încă la statutul deux piece, deși mi-ar plăcea, ar fi grozav să pot investi mai mult în experiențele mele, mereu îmi aleg parteneri de călătorie. Și asta nu doar pe munte.
     Acum e rândul vostru!

     ***
     Articol înscris în competiția SuperBlog.


Un comentariu:

  1. M-as testa si eu pentru gena aia, probabil ca ies pozitiv:)))
    Eu sunt turistul energic, dornic de aventura, ratacit, mai ales muntoman! M-a distrat clasificarea, probabil ca avem cate un pic din fiecare tipologie in noi:))))

    RăspundețiȘtergere