sâmbătă, 14 martie 2015

Certificate energetice, pentru locuințe si relații!

     Sunt un tip cald și liniștit. Sunt relaxat, greu de scos dintr-ale mele și mai întotdeauna zen. Și sunt romantic și implicat, genul care își asumă angajamente. Urmăresc, implicit, achizițiile de succes pe termen lung. Așa a fost și cu proiectul prima casă, așa este și cu proiectul prima logodnică (și ultima, sper!).
     Nu-mi place să vorbesc despre viața personală, nici nu mi se pare firesc, dar recunosc, da!, că și acum mă ia căldura când rememorez prima întâlnire cu EA. Și nu este din cauza căldurii din cameră (pentru care am, apropos, certificat de performanță energetică, făcut la preț avantajos, cu cea mai rapidă eliberare), ci din cauză că anumite conexiuni se simt imediat.

     Pe fata asta am întâlnit-o într-o seară cu ploaie. Cum eu locuiesc aproape de centrul orașului, departe de gară, unde știam că are ea apartamentul ei, nici nu știu cum ni s-au intersectat drumurile. Nu ne mai văzuserăm de atâta timp și după o plimbare luungă, am invitat-o la mine, să ne încălzim puțin. Nu în modul acela la care se gândesc cârcotașii! Nu mă așteptam să accepte și singurele haine care au căzut de pe noi au fost șosetele, unele mai ude decât celelalte, din cauza ploii la fel de rapide, ca și interacțiunea noastră sufletească.
http://www.avizez.ro/

     Era prima persoană care mă vizita în casa mea proaspăt dichisită. Trecusem printr-o perioadă agitată, cu birocrație multă de când depusesem dosarul pentru prima casă. Multe încurcături cu banca, la cadastru, dar cel mai important a fost că fostul proprietar făcuse termografia construcției. Și oi fi eu o persoană caldă, dar stau prost cu circulația și mă interesa direct o locuință cât mai confortabilă, ca să scap de dureri de cap secundare. Și de oase. Și mai ales de mucegai. Și așa cum fostul proprietar știa zonele prin care se pierdea căldură în apartament, așa știam și eu ce nu vreau să pierd. Și fiecare am luat măsurile cuvenite, de nota 10! Echivalentul unei clase energetice cât mai la începutul alfabetului, că în clasa A nu se încadrează nici măcar toate clădirile noi, dacă nu au fost special proiectate ca locuințe eco, lucru foarte rar în Europa de Est.

http://www.avizez.ro/
     Cu siguranță era cald în casă, dar prezența ei pe canapeaua din sufragerie, cu lumina roșiatică a veiozei verticale în buclele zbârlite de umiditate, cu  picioarele adunate sub ea, cu șosetele mele pentru a-i încălzi tălpile și cu zâmbetul și cheful ei de viață, pe care unii dintre noi le avem doar în concedii, zău că am iubit cel mai mult alegerea pe care o făcusem cu achiziționarea casei. Nu mai regretam acum preocuparea pe care o depusesem pentru informarea corectă privind certificatul energetic, .

     Totul era grozav. Și mă gândeam, eu-cel-pragmatic, nu eu-cel-îndrăgostit, ce grozăvie și mai mare ar fi dacă ar exista auditor energetic și pentru relații, nu numai pentru reabilitările termice ale clădirilor, tocmai ca să nu pierzi nimic din căldura ce te face să zâmbești.

     Și pe măsură ce noi ne-am apropiat, lucrurile au devenit tot mai… încinse. Pentru că altfel este atmosfera din suflet, când în casă e căldură, altfel cad hainele și altfel îți lași pielea să fie mângâiată. Și să vezi relaxare atunci.


    În concluzie, să nu confundăm certificatele energetice ieftine cu auditul energetic. Pentru primul document, obligatoriu din 2013 la orice vânzare, închiriere sau recepție de locuințe, vă trebuie copie după schița apartamentului (planuri de arhitectură pentru alte tipuri de imobile), anul construcției imobilului și vizionarea clădirii, în timp ce al doilea determină caracteristicile termice și energetice, precum și soluțiile de modernizare termo-energetică a construcției, a instalațiilor de preparare a apei calde. Mai are rost să menționez că (termo)viziune ne trebuie în toate? Că certificatele merg și la case, și la iubite, mână în mână cu energia care ne mișcă.
     

***
Articol înscris în competiția SuperBlog

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu