marți, 21 iunie 2016

3 gânduri scurte în depozit-online.ro

În acest weekend prelungit am fost, după aproape două luni, acasă. Mereu pe drumuri, ca să nu ne dezmințim de obiceiurile noastre, eu și eL. Am fost la foc continuu, să împăcăm ambele familii, să avem timp și de noi, să ne rămână timp și de surprize, de ceva ce facem/ vedem pentru prima dată.
Și în toată această sumă de activități, am concluzionat că mutatul în vestul țării m-a învățat cele mai multe lucruri (noi) despre mine, așa cum alte momente trecute nu au reușit. Astfel că, arunc mai jos trei gânduri scurte, deși ele sunt mai stufoase. Experiența în sine de a te muta la aproape 500 de kilometri de casa ta este un mentor bun sau poate simpla inversiune că trebuie distanță, ca să creezi apropiere.

1. Îmi plac florile, necondiționat.

M-am surprins în Arad oprindu-mă pe stradă, să văd dacă tufele de trandafiri chiar mai miros a dulceață sau sunt doar culori fermecătoare, obținute artificial. Când nu am primit flori, mi-am cumpărat singură. Am solicitat mărțișor cu zambile, fără ele nu este primăvară.
Când un ghiveci (din cele 5 prezente pe balcon) a dat semne de moarte cerebrală, am cercetat aspectele problemei și am căutat soluții întru întreruperea stării vegetative- nu am reușit, dar am încercat. L-am oprit din drum și am alergat într-un câmp să fotografiez niște maci.
Nu știam până anul ăsta că macii sunt florile mele preferate. Îmi plac florile, necondiționat, pentru că mi-am dat timp să mă descopăr și am învățat să cer.


2. Îmi place lucrul manual

Mi-am repetat de multe ori, mie, căutând iertarea și detașarea de trecut, că dintre defectele mele cele mai mari, lipsa de răbdare și cea de perseverență dezechilibrează cel mai tare talerul perfecțiunii. Până când am găsit contextul- casa noastră- și omul- eL, al meu. Și de dragul ideii de „noi”, am făcut lucruri și m-am lansat în provocări pe care altădată le respingeam din fașă, doar pentru că mi se păreau plictisitoare, în afara sferei mele de interes, consumatoare de timp și energie și tot felul de alte scuze- schimbat filtre de ulei la mașină, chestiuni pe la furca bicicletelor, aplicat colțare la mobilier, diferențiat șuruburi și piulițe
Acum, ne distrăm împreună cât ne țin balamelele și toate celelalte obiecte de feronerie de prin gospodărie și îmi place lucrul manual mai ales pentru satisfacția pe care ți-o dă implicarea directă și încântarea din privirea lui de inginer.

3. Nu mai caut prototipuri

Am petrecut atât de mult timp departe de prieteniile mele comode, de oamenii care mă definesc, încât am ajuns să mă îndoiesc de orice aspect din mine, iar apoi să mă înțeleg și să mă accept mai bine și mai ușor. De când m-am mutat în Arad, am tot cunoscut oameni, mai ales în context profesional și eliminând raportul colegial, nu am simțit nevoia să ader la planuri în care nu mă regăsesc, la cafele înghițite cu sughițuri sau meniuri alimentare care nu mi reprezintă poftele sau oricare alt clișeu pentru a părea altfel decât sunt, pentru a mă suprapune unor calapoduri, pentru a încăpea între etichete.
Nu, mulțumesc, nu mai caut prototipuri, pentru că îmi plac particularitățile

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu